29.05.2009 11:21

"Plány se budou odvíjet od momentální situace," říká nová trenérka dobratických fotbalistek Mgr. Marie Zuščáková

Dnes jsem si k našemu pravidelnému seriálu rozhovorů pozval ke zpověděi novou trenérku dobratických děvčat Mgr. Marii Zuščákovou, které jsem položil následující otázky. 

 

Jak jste se dostala k trénování a k trénování dobratických fotbalistek?

K trénování jsem se dostala ještě za aktivní kariéry ve Spartě a Slavii, logicky to vyplynulo z mého studia a profese (Fakulta těl. výchovy a sportu UK - SŠ profesorka TV-ZE). K trénování v Dobraticích jsem se dostala shodou šťastných okolností. Především setkáním s bývalou spoluhráčkou a kamarádkou Danou Retkovou-Járovou.


Bylo těžké skloubit náročné studium na VŠ s fotbalem?

Někdy velmi, a to zejména v prvních třech ročnících, kdy jsou nároky na fyzickou připravenost a zdravotní stav vysoké, a také časově náročné - to v případě studia na Přírodovědecké fakultě.

Máte v trénování nějaké zkušenosti a jaké?

Jak už jsem naznačila, trénovala jsem B - týmy ve Spartě a Slavii, věkově to odpovídalo dorostenkám a juniorkám. Po té jsem pomáhala u žáků Slavoje Vyšehrad. Na střední škole jsem vedla týmy jak hochů, tak dívek. Když se ptáte na trénování všeobecně, tak těch zkušeností je podstatně více, a to z nejrůznějších druhů sportu.

Trénovala jste raději holky nebo kluky?

Nehledala bych v tom zásadní rozdíl. Pro mne bylo důležité, jestli mají zájem a snahu na sobě pracovat.

Hrála jste někdy fotbal a pokud ano, kde?

Fotbal jsem hrála za tyto týmy: NHKG Ostrava, Sparta Praha, Slávia Praha.

Co považujete za svůj největší úspěch ve své fotbalové kariéře?

Úspěchů bylo hodně. Nicméně, nejvíc mě potěšila nominace do národního týmu.

Co by podle Vás pomohlo Dobraticím ke zlepšení současného stavu?


Je toho asi víc, ale v první řadě věkově variabilní tým: hráčky kolem 30, několik kolem 25, dále 20 let a pak teprve ty naše dorostenky.

Jak byste zhodnotila svůj tým?

Jsem u týmu teprve krátce, takže i moje hodnocení bude tomu poplatné. Velmi mladý tým, v podstatě dorostenek a juniorek, bez zvláštních zkušeností, ale s chutí něco se naučit a hrát dobrý fotbal.

Co byste v tuto chvíli v týmu nejraději změnila?

Myslím, že v tuto chvíli se dá jen těžko něco zásadně měnit, protože tady pracují zažité stereotypy, nějaké podstatné změny - to je běh na dlouhou trať.

Jak se vám jeví zázemí Dobratic, uvítala byste si nějakou změnu?

Zázemí bych si představovala lepší, zejména v tom, že by děvčata měla mít svou vlastní šatnu, kde by si mohla nechávat tréninkové věci. Bylo by také docela dobré nějaké vedlejší tréninkové hřiště.

Když vidíte na tréninku holky hrát, nemáte někdy chuť si znovu nazout kopačky a zahrát si s nimi?

Chuť by i byla, ale nejsem asi nejlíp na tom s kondicí (hodně let jsem nehrála) a občas se objeví i nějaká ta bolístka, která se už trošku déle léčí.

Máte vyhlédnuté posily na další sezónu?

Tuto otázku jsem zatím neřešila, je to spíše záležitost celého vedení týmu.

Budete se snažit přimět k návratu bývalé hráčky Dobratic?

Bohužel, bývalé hráčky neznám.

Jaké jsou Vaše plány a cíle s týmem?

Plány se budou odvíjet od momentální situace, nyní asi boj o udržení ve II. lize, po té se uvidí.

Jak vnímáte fanoušky dobratických fotbalistek?

Fanoušky vnímám jako velmi pozitivní prvek , jako 12. hráče týmu.

Děkuji Vám za rozhovor a přeji hodně štěstí

Zbyněk Popovský

—————

Zpět


Diskusní téma: "Plány se budou odvíjet od momentální situace," říká nová trenérka dobratických fotbalistek Mgr. Marie Zuščáková

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.





Anketa

Myslíte si, že se podaří nové trenérce zlepšit situaci dobratického klubu?

Určitě ano (28)
23%

Spíše ano (21)
18%

Nevím (21)
18%

Spíše ne (22)
18%

Zcela jistě ne (28)
23%

Celkový počet hlasů: 120


left