14.10.2009 13:10

Výzva klubům Moravskoslezské ligy žen

 

 Jsou rozhodčí, kteří svůj koníček dělají s láskou a patří k ozdobám našich trávníků. Tito arbitři si zaslouží uznání, i respekt svého okolí. Jinou kapitolou jsou jejich kolegové, kteří nechápu svůj koníček jako poslání, ale svými výkony vrhají špatné světlo na celý Český fotbal.

Autor:

Zbyněk Popovský

 „ČMFS by se měl začít zabývat výkonnosti rozhodčích v ženském fotbale. To co jsem viděla v zápasech Holešov- Dobratice a Lubina- Krnov, by se přehlížet nemělo. Aby rozhodčí urážel hráčky výroky typu: „drž tlamu“, pískal záměrně fauly naopak a radil „faulované“ hráčce, ať začne kulhat, je hanebnost.

 Menší fauly pak nepískal vůbec. Vždyť to ty rozhodčí vůbec nebaví a v tom je největší problém. Jak se má pak ženský fotbal v ČR rozvíjet, když se holky snaží zlepšovat a pak přijde někdo, kdo jim fotbal akorát zprotiví? Pak se stane, že holky prohrají zápas, který by jinak vyhrály.

 Tímto bych ráda poděkovala panu B. Konečnému, který předvedl zcela „úchvatný výkon“ v zápase Holešov- Dobratice. Necítím křivdu, napsala bych to, i kdybychom vyhráli. Všichni, kdo se pohybují okolo ženského fotbalu, vkládají do něj svůj čas, energii a nemálo množství peněz, ví, o čem mluvím. Ale jak se zdá, tak je naše snažení některým „Mužům v černém“ zcela lhostejné.

 Snad se to v budoucnu zlepší a ženský fotbal, bude nejen v ČR, důležitější než dnes. Ráda bych vyzvala ostatní kluby a jejich funkcionáře, aby nás v tomto snažení podpořili a zajistili tak důstojné podmínky pro ženský fotbal, nejen na Moravě.“ Napsala trenérka TJ Comfort Dobratice Lucie Uhrová.

Pokud máte stejný názor jako trenérka Dobratic, napište prosím pod tento článek své názory a připomínky. Čím více bude klubů, ochotných dělat něco se současným stavem, tím více se zvýší pravděpodobnost na změnu.

—————

Zpět


Diskusní téma: Výzva klubům Moravskoslezské ligy žen

Datum: 21.10.2009

Vložil: Souhlasím

Titulek: Kosňa ČSAD Havířov

Souhlasím s tím,že drtivá většina rozhodčích nemá nejmenší zájem na tom,aby na zápasech na které byli delegování podali kvalitní výkon.Většinou jsou tam jen statičtí diváci.Nikdy nezapomenu na jeden ze zápasů,kdy pomezní rozhodčí byl tak opilý,že při každém zvednutí praporku málem spadl na zadek,po té se vymočil u rohového praporku a o poločase se převlékl do civilu v domění,že už je konec zápasu....

Odpovědět

—————

Datum: 22.10.2009

Vložil: Francisco

Titulek: Re: Kosňa ČSAD Havířov

Nemůžu souhlasit s tím, že DRTIVÁ VĚTŠINA rozhodčích nemá zájem podat kvalitní výkon. Kdo mě zná (dělám ženský fotbal v Brně už přes 11 let), tak ví, že se na hřišti pořád rozčiluju a pořvávám na rozhodčí, tudíž bych se jich neměl zastávat, ale věřím, že většina rozhodčích má snahu na hřišti podat ten nejlepší výkon. Samozřejmě mám taky špatné příklady. Třeba loni jsme byli hrát s béčkem 1.FC Brno v Hlučíně. Nastoupili jsme úplně s mladýma a nezkušenýma hráčkama a po zásluze jsme dostali desítku. Proto jsem nechápal, proč z toho ten rozhodčí musel dělat ještě větší frašku. Už jen to, že celý zápas neopustil středový kruh a že na mně křičel: "drž pysk debile" mě opravdu vytočilo a před zápasem prohlásil, že se může na to vys..., aby pískal nějaký slepice za pár šupů. Na druhou stranu musím ale říct, že letos po tom, co jsem přešel s holkama do staronového týmu Lokomotiva Brno a přihlásili jsme se do divize, tak jakoby se rozhodčí zlepšili. Samozřejmě, že i tady se najdou chyby, ale musím přiznat, že jsem z jejich výkony mnohem spokojenější než loni v MSLŽ. Omlouvám se, že jsem se tak rozepsal a pokud bude někdo chtít mi nadávat, nebo jen říct svůj názor, klidně mi může napsat na francisco.lopez@post.cz

Odpovědět

—————

Datum: 18.10.2009

Vložil: evidam

Titulek: Ještě jednou a pro Rafu

Ještě jednou se připojím - zopakovala bych svůj předchozí příspěvek(16.10.)Re:nesouhlasím...a zdůrazňuji: lze překousnout chybu či dvě sudího v pískání,ale nelze přehlížet,pokud je to evidentně z jeho lehkovážného přístupu k zápasu(nebo jsem pro méně chápavé měla napsat -kdy je evidentní,že sudí má zápas nějakých žen v pr...?)Když bude totiž sudí myslet na onen zápas,jako kdykoliv jindy,bude běhat(!!!),sledovat hru,nebude na hráčky servilně a sprostě pokřikovat a nebude se bavit s diváky !!(Světe div,se,copak to po něm chceme??)-pak si myslím, ani tolik chyb dělat nemůže - pokud je ovšem nedělá úmyslně!
Na rozdíl od hráček - ty chybují,ano-ale zcela jistě ne úmylsně-a
o tom tady tato diskuze je-o úmyslu!!O přístupu!!O pohledu!
Sudímu nenáleží na hřišti komentovat hru a výkony hráček,jen má dělat svou práci-pískat dle pravidel,ať je hra jakkoliv jeho očím a představám nelibá!
A pro Rafu: Bohužel- pokud za pískání sudí dostává odměnu-je to jeho práce.A nevykládejte tady nesmysly, že odměna je stejná jako párek pro děvčata po zápase!!
Jednak jsou kluby,které ani na ten párek nemají(a to i v I.lize!),jednak občerstvení jistě vždy dostanou inejdříve sudí a odměna pro ně za zápas jistě nečítá cca 30Kč!!!To by naši černí hoši museli snad bydlet všichni na hřištích,ne??Dostanou zaplaceny cestovní výlohy + sumu dle daného sazebníku odměn !

Odpovědět

—————

Datum: 27.10.2009

Vložil: Simča

Titulek: Re: Ještě jednou a pro Rafu

Výborně EVIDAM!Přesně tak to vnímá většina hráček jen se bojí to sem napsat!!Aby je náhodou nějaký RAFA nenapadal,že jsou to holé nesmysly!:0(

Odpovědět

—————

Datum: 15.10.2009

Vložil: Hrošík

Titulek: Vzala jsem to do svých rukou

Nejednou jsem kritizovala výkony rozhodčích. Někteří jsou delegováni na ženksé zápasy °za trest°. Odchodili zápas a pískali jak jim zrovna vyšel dech a tak jsem se rozhodla, že to zkusím z druhé strany a začala jsem pískat. Takže pokud se vám taky nelíbí výkony rozhodčích, zkuste to jako já:O)

Odpovědět

—————

Datum: 29.10.2009

Vložil: Eva

Titulek: Re: Vzala jsem to do svých rukou

Ahoj Hrošíku!Tvůj pohled a způsob řešení se mi líbí. Nemohla by jsi mi poradit kontakty v Ostravě na které bych se mohla obrátit s přihláškou na kurz rozhodčího?Pisni mi na můj osobní e-mail: evako@centrum.cz Předem díky!!!

Odpovědět

—————

Datum: 15.10.2009

Vložil: Jarek

Titulek: Tato

diskuze je úplně zbytečná a výčet přešlapů rozhodčích to vůbec nezmění. Pokud na zápasy nebude jezdit strašák rozhodčích v podobě delegáta bude vše pokračovat jako dosud. Toto se ale nevyřeší tady ale minimalně na svazu v Olomouci.

Odpovědět

—————

Datum: 17.10.2009

Vložil: Černá zmije

Titulek: Re: Tato

Máte v lecčems pravdu. Diskuze tenhle problém opravdu nevyřeší, ale rád bych vysvětlil proč byla tato diskuze vytvořena. Všichni chápou, že rozhodčí budou dělat chyby i nadále. Jsou to jenom lidé. Uvedu příklad, kterého jsem byl svědkem. Velmi dobrý rozhodčí, který píská mládež na nejvyšší úrovni, odpískal zápas holek a já jsem nevěřil svým vlastním očím, že rozhodčí, kterému ještě včera neušel jediný prohřešek proti pravidlům, může podat zcela příšerný výkon. Pak jsou rozhodčí, kteří pískali výborně, jako třeba trojice sudích v zápase Olomouc- Dobratice.

Odpovědět

—————

Datum: 17.10.2009

Vložil: Simča

Titulek: Re: Tato

No to je ten problém,myslím,že je jim to úplně fuk.Jinak by nám je neposílali za trest!!Trpíme tím akorát my hráčky a tomu pánovi v černém je to šumák hlavně ať už to má za sebou s nějakou tou kačkou v kapse!

Odpovědět

—————

Datum: 15.10.2009

Vložil: Franta

Titulek: ..

Jde vidět že holky prostě fotbalu nerozumí ! Radši se na to vyprdněte a začněte vařit nebo něco podobného

Odpovědět

—————





Anketa

Jak byste hodnotil(a) výkony rozhodčích?

Nemůžu si stěžovat (34)
17%

Jak kdy (45)
22%

Normálka (23)
11%

Většinou špatné (26)
13%

Naprostá katastrofa (76)
37%

Celkový počet hlasů: 204


left